Aiasz
Aiasz
0

Előremutatő kutatás a kis- és középvállalkozásokról

Invitel: nyitottak az internetes marketingalkalmazásokra a kkv-k

Szerző Aiasz  •  vasárnap, 22.01.2017, 18:06
307 megtekintés

Nyitottak a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) az internetes marketingalkalmazásokra, többségüknek már van saját honlapja, jelentős részük más korszerű eszközöket is használna termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére – derül ki az Invitel kutatásából.

Az MTI-hez eljuttatott felmérés elkészítéséhez több mint 1500 döntéshozót kérdeztek meg, a válaszadók 60 százaléka 1-4 fős, 8 százalékuk pedig 50 fősnél nagyobb vállalkozásnál  dolgozik.
A válaszok alapján a többség továbbra is a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben bízik (53 százalék), miközben 17 százalékuk semmilyen eszközt nem használ hirdetésre.
Egyre népszerűbb a reklámban az internet, a közösségi médiát 33, az e-mail-es leveleket 28 és az online hirdetéseket 20 százalék tartja fontos eszköznek, míg a szórólapot 19, a nyomtatott sajtót 16, a plakátot 5 százalék. A televíziót és a rádiót mindössze 3-3 százalék választaná hirdetése felületének.
A kutatás adatai szerint a megkérdezett kis- és középvállalkozások több mint felének van már céges honlapja. A nemmel válaszolók 5 százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt.
A kutatás résztvevőinek 45 százaléka a közösségi médiában is jelen van, túlnyomó többségük használja a Facebookot (89 százalék). A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék.
A cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra.

Forrás: [MTI]

További cikkek

  • Olcsó VR szemüvegek kínából

    Napjainkban minden második technológiai hír...

  • Aiasz • ápr 04 bővebben »

    Vélemény, hozzászólás?

    Fel

    A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás

    Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra, illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók a látogatók számítógépére helyeznek el. Fontos tudni, hogy az ilyen jelsorozat - tekintettel arra, hogy a felhasználása során a teljes IP cím tárolása nem történik meg - önmagában semmilyen módon nem képes az ügyfelet, azaz a látogatót azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas. Név, e-mail cím vagy bármilyen más személyes információ megadása nem szükséges, hiszen az ilyen megoldások alkalmazásakor a látogatótól a szolgáltató nem is kér adatot, az adatcsere voltaképpen gépek között történik meg. Az aiasz.hu oldal kizárólag a felhasználói élmény javítása céljából tárol sütiket a felhasználók gépén. Nincs semmilyen utólagos felhasználás.

    Bezár