Rég írtam blog bejegyzést, aminek több oka is van.
Felesleges ecsetelni mindegyiket. A legfontosabb ok, a Hyperdesk fantázianevű hibajegykezelő rendszer. Nos, több forrásból hallottam információkat, hogyan és miként látják ezt. Azért döntöttem némi ismertető megírása mellett, hogy a hamis tévképzeteket eloszlassam.
Elsőként fontosnak tartom leszögezni azt a tényt, hogy az adott rendszert szabadidőmben, a speciális igényeknek megfelelően készítettem. Az is nagyon fontos, hogy a rendszerből kétféle verzió létezik. Az Orion és a Pegazus. Tudom most mindenki mosolyog az elnevezések miatt, de alkotóként megillet ez a kiváltság.
1. Hyperdesk Orion – Ez a rendszer egy tisztán wordpess alapú „Ticket”, hibajegykezelő, mely alap képességekkel rendelkezik és bármilyen célra kialakítható a szoftverhibajegy kezelésen keresztül a könyvelő irodák egységes ügyfélkezeléséig. Mivel a wordpress sem szab határt, így bármilyen modult tudok készíteni hozzá.
2. Hyperdesk Pegazus – A grafikát kivéve (közel azonos az Orionéval) minden része teljesen egyedi fejlesztés (a jQuery függvényeket kivéve).
És itt picit elidőzünk. Sok bonyolultságot építettem bele ebbe a verzióba, mégis igyekeztem a könnyen kezelhetőséget szem előtt tartani.
Legfontosabb funkciói: Active Directory támogatás, operációs rendszer független (Apache, IIS, MySQL, MSSQL) kialakítás, szerver- és eszköznyilvántartás, valós idejű natív ügyfél és kliens gép kezelés valós idejű statisztikai adatokkal, továbbá automatizálható eszkalációs modullal, valamint azonnali értesítési (Java alapú natív kliens, RSS) és üzenetküldő egységgel (minden állapotváltásról tájékoztatja a felhasználót és az szervizest). Fejlett XSS injection és önvédelemmel rendelkezik. Ezen kívül Chrome böngészőben lekezeli a beviteli mezőiben a hang alapú gépelést is (ez a funkció csak korlátozottan és béta jelleggel érhető el).
A fejlesztése körülbelül egy éve kezdődött, ezért rengeteg kiegészítést kapott. Többek között valós idejű dolgozói jelenlét modullal lett kiegészítve, majd ezután fejlesztésre került egy látványos ügyfélszolgálati kivetítő rész is, melyen az ügyélszolgálaton láthatóak az éppen nyitott folyamatok, valamint a dolgozók kint létei. Desktop operátori widget is tartozik hozzá, amely egy olyan mini alkalmazás, amely a bejelentések folyamatos monitorozására szolgál. Nap mint nap több százan használják a rendszert, a visszajelzésekből ítélve jól vizsgázik minden modul. Természetesen, mint mindennek, ennek is vannak hibái, de a folyamatos visszajelzések alapján igyekszem ezeket javítani.
A rendszer indulása óta (kb. 4 hónapja) az alap, közel ezer felhasználóból ezer bejelentés és négyezer állapotváltozás került naplózásra, de nem szeretném számosítani a működést. Többféle hiba és igény lekezelésére képes a műszaki esetektől az oktatási bejelentésekig, szinte csak az adminisztrátorok szabnak határt. Napjainkban a fő terület a mobil platformok támogatása, ezért a rendszerbe natív mobil alkalmazás kezdemény is került (okosórával is diktálni lehet a beviteli mezőbe, a QR-kódok segítségével a dolgozók könnyen magukkal vihetik a bejelentést a mobiljukon, valamint akár valós idejű GPS-nyomkövetés is lehetséges). Windows Phone, Android és iOS (diktálás nem működik) rendszereken működik.
Sajnos a piac nagyon telített ebben a szegmensben. A CA és társaik lefedik a nagy cégeket, míg a kisebbek a Sharepointot és egyszerűbb, egyedi szoftvereket használnak erre a célra. Fontos leszögezni azt, hogy a kereskedelmi szféránál a gyorsaság fontosabb a ügyfélközpontúságnál. Ezzel a rendszerrel kivitelezhető az a középút, amely segítségével költséghatékonyan, a teljesítményt szem előtt tartva, minőségi ügyfélkapcsolati platformot hozzunk létre (a többes szám az operátori és a felhasználói visszajelzések végett indokolt).
A rendszer fejlesztése folyamatos, egyelőre nincsen konkrét terméktámogatási határidő (körülbelül 5000 felhasználóig van tesztelve és 1.000.000 rekord bejelentésig VPS és fizikai szerveren egyaránt).
Amennyiben érdekli Önt, intézményét vagy cégét az alkalmazás, kérem, keressen meg telefonon vagy e-mailben (a rendszer beüzemelése a szükséges környezet kialakításától függhet, amely kb. 2-4 hét). Kérés esetén hardveres támogatást is igénybe vehető.
Végszó: A cél egy valós ügyvitel leprogramozása volt, mely felhasználhatóságát tekintve univerzális és könnyen bővíthető (minden megváltoztatható).
Köszönetnyilvánítás: Köszönöm a lelkes, bár élcelődő támogatást a kollégáimnak. 🙂 Tudjátok, mit szoktam mondani. Legfőképp Szentgyörgyi Renátának, a menyasszonyomnak, a sok álmatlan éjszaka türelmét. Csillag Andrásnak (a végtelen higgadságát), aki tudta, hogy ezt nekem meg kell csinálni. Szabó Gábornak, aki minden funkciót végig kattintott és dokumentált, valamint Anka Zoltánnak, aki a legidegfeszítőbb pillanatban is nyitott még egy ablakot, majd bezárta, ugyanis az Internet Explorert-t nem szeretem. Itt felsorolhatnék mindenkit, de nincs értelme, hisz hivatástudatuk, lelkiismeretességük benne van minden nyomógombban. Végül Böjte Istvánnak és Szabó Ferencnek, hogy ezen a pályán vagyok és maradtam.
You must be logged in to post a comment.